Page 3 of 33 FirstFirst 1234513 ... LastLast
Results 21 to 30 of 321

Thread: Swedes maybe?

Senior Member

Quote Originally Posted by Malay
    Och du andmag79, hur mycket kostar, på ett ungefär, Ditt SN-preparat för en månads förbrukning (inkl. frakt)?
    Pycnogenol 60 tabletter $34, Skin Eternal 120 tabletter $14.98 (finns även med 240 tabletter för $27.98, tar nog det nästa gång) och Boswellia 100 tabletter $10.95. Det här är också väldigt bra priser på dessa tillskott, annars kostar vanligtvis bra mycket mer. Frakten gick på saftiga $35, men då var det express också, och tog sig hit under en helg. Tyvärr kunde man inte välja annat alternativ för just internationella beställningar, hos andra brukar man ju kunna välja mellan olika fraktsätt.

Pycnogenol köper jag gärna av SN igen då Dr. Nase rekommenderat och själv tar just denna, Skin Eternal också då den ju är så komplett och saknar motstycke mig veterligen i svenska affärer. Boswellia däremot vet jag ska finnas här också, så det kan jag nog skaffa på "vanligt" sätt framöver. Måste skaffa mig 1000 mg vitamin C ester-tabletter också, vi ska ju ta mellan 3000 - 5000 mg fördelat under dagen.

Det kostar, men det gör det alltid när man vill ha lite bättre grejor, det är som med allt annat. Och vad är viktigare än sin hälsa och att få bukt med sin rosacea? Inte mycket, för mig iaf.

Member

Tack andmag79 för alla prisuppgifter.

Och jag håller helt och hållet med dig; vad gör man inte för att komma till rätta med rosacean? Just nu har jag tagit fasta på en artikel som jag hittade på den publika delen av databasen MedLine (dvs. PubMed). I den beskrivs att en kvinna nått total remission av rosacea genom att snabba på födans väg genom kroppen (Den som är intresserad kan läsa här: http://www.ncbi.nlm.nih.gov/entrez/q...515&query_hl=6 )
    Så nu genomgår jag en kur med något som heter Tarmslim och Tarmplus och jag får då säga att rosacean är ytterst modest för tillfället.

Jag vill understryka att jag gör detta för att stödja hälsan, inte för att jag tror att rosacea skulle ha sin orsak i något tarmproblem. Den vaskulära problematiken är det som måste lösas, men jag gör vad jag kan för att minimera alla vasodilaternade ämnen i kroppen.

Senior Member

Intressant det där, Malay! Håll oss uppdaterade!

Junior Member

Hej, Malay och andra svenskar!

Malay, vad är Tarmslim och Tarmplus för något? Köper Du det på hälsokost?
    Var kan man köpa Zink gluconate? Jag vill prova det istället för antibiotika.
    Till er alla vill jag rekommendera att besöka följande hemsida:www.joy-full.com. Mycket inspirerande!

Member

Hej Eva och alla andra,

Ja, vad är Tarm Slim och Tarmplus för något? Jag tror jag gör det enkelt för mig och hänvisar till Regnbågscentrets hemsida. Klicka på länken "Tarm Slim & Tarmplus" i den vänstra kolumnen och vill du/ni sedan underkasta dig/er denna kur så finner ni en länk till "adress och e-mail" längre ner i kolumnen (en länk till pris finns som ni ser också). http://www.regnbagscentret.se/

Jag är snart klar med kuren och jag kan tyvärr inte säga att min rosacea har blivit bättre. Men inte heller sämre. Generellt mår jag på många andra sätt och vis bättre i och med kuren, men mina huvudsakliga rosacea-problem, dvs. problem med att äta/dricka något som är varmt, temperaturskillnader, hormonflushar och stress har inte ändrats. Jag flushar på! (****) Kanske kommer jag att se bättring på rosacean på sikt. Jag kommer i så fall att underrätta er om det.

Zinc Gluconate finns i Pharma Nords produkter. I Sverige finns Bio-Selen + Zink (Oturligt nog får man då vit A, B6, vit C och vit E med på köpet). I Danmark (jag köper det där, har inte hittat den i Sverige) finns Bio-Zinc (också Pharma Nord, se http://www.pharmanord.com/product.htm?l=uk&id=zinc ). Infl-zink (Pharma Nord, finns i Sverige) innehåller 15 mg vit C och 2,5 mg Zink (från zinkglukonat), så ett gäng sådana är kanske inte helt fel då vi behöver bägge ingredienserna. Vidare tror jag att Twinlab har Zink-tabletter om 30 mg från zinkglukonat och zinkpicolinat (har ingen aning om vad det sista är), men jag har för mig att de förpackas i en gelatinkapsel och eftersom jag är vegeterian så hoppar jag över dem.

Mina problem med p&p har definitivt blivit bättre sedan jag började med zink. Fick alltid utbrott i samband med ägglossning och mens tidigare, men (peppar, peppar) har nu så gott som aldrig problem med utslag.

Eva. Har du läst boken som omtalas på hemsidan du rekommenderade?

Hur går det för er andra där ute i etern? Hoppas ni hittar strategier och tackla monstret med.

/Malay

Member

Jag glömde att uppmärksamma vikten av att se till att hålla koll på koppar om man ökar zinkintaget. Se http://www.scda.com/sv/fakta_koppar_i_kosten.htm

(Jag har ökat mängden havregryn i mitt liv. Havre är dessutom antiinflammatoriskt)

/Malay

Junior Member

Hej, Malay!
    Tack för Ditt utförliga svar om Zink gluconate(och annat). Jag är så glad att det här forumet finns och vi kan hjälpa varandra. Jag har aldrig fått någon hjälp från hudläkaren. I 11 år har jag levt utan att förstå vad rosacea är för något.
    Nej, jag har inte läst boken. Georgie Holbrook är svenska, förresten. Jag har brevväxlat med henne. Hon säger att det är hela immunsystemet som det är fel på (när rosacea uppstår).Hon blev nästan blind av ocular rosacea, men återfick synen tillbaka helt.
    Ursäkta i fall jag har fel ordföljd. Svenska är inte mitt modersmål, jag är från Lettland. Jag gifte mig med en svensk man 1992 och fick rosacea året därpå under graviditen med mitt första barn.

Senior Member

Hej allihop!

Det var ett tag sen nu. Jag fick iaf till slut hem Citrix SPF men har bara hunnit testa den en gång, så det är väl egentligen inte speciellt rättvist att göra nån slags bedömning då, men rent spontant kan jag säga att den känns helt okej på huden och att den kan verka något "lugnande" på en annars blossande hy, men den täcker inte alls lika bra och fint som ZincO gör, möjligt att jag använde för lite iofs, men då Citrix är vit är väl risken att man liknar ett spöke eller ännu värre - Michael Jackson En möjlighet är att blanda i några droppar av sminket som Dr. Nase talar om, blev tipsad av någon för ett tag sen vart man kunde få tag på fria prover av just det här sminket, så jag får väl prova det kanske. Eller blanda i lite ZincO kanske, som ibland har en tendens att bli lite väl mörkt på iaf mig, så det kanske är en bra kombination. Jag har min första lediga vecka på länge framför mig nu, så jag har en del tid till att experimentera

På måndag tänkte jag dessutom ta mig till den där affären som Malay talar om, som har vindruvkärnextrakt och dessutom ALA samt Saw Palmetto, som någon här också talat om. Ester-C 1000 mg hittade jag lyckligtvis i en affär ganska nära mig, men allt det här kostar ju en del. Men kan jag hitta allt på hemmaplan blir det ändå billigare i längden än att beställa allt från USA. Fraktpriserna är hutlösa!

Nyligen talade Dr. Nase om en oljeblandning som ska vara bra för oss, Barlean's Omega Twin. Den hittade jag på en engelsk site och beställde ifrån. Priset blir desto trevligare när det bara är England man beställer från. Den smakar apa men jag tvingar i mig två matskedar varje morgon. Här är lite mer info: http://www.1stvitality.com/barleans/...lax-liquid.htm

Annars håller mitt Pycnogenol/Vindruvkärnextrakt och Skin Eternal på att ta slut, därför är det dags att förnya inventarierna. Pycnogenol finns också att köpa i Sverige, tvivlar dock på att kvaliteten är lika hög, men men..

På måndag kommer också min ordinarie doktor tillbaka till jobbet, ska ringa honom och fråga om Clonidine/Catapresan som många lovordat och rekommenderat mig. Måste bara få prova det! Man gör vad man kan för att hålla det hela under någorlunda kontroll!

Malay -- hur går det med din kur och zinket?

Hoppas ni andra har det bra!

Andreas

Senior Member

Default Citrix

Kan ju redan nu, efter att ha provat en gång, konstatera att applicera ett lager Citrix och sen lite ZincO ovanpå det och blanda så gott det går på huden var ett smärre genidrag. Det blev väldigt bra. Citrix känns bra på huden, ZincO kan ibland bli lite "stramande" och torrt om man har för mycket på, och blir kanske lite väl mörk. Men tillsammans bidde det helt okej. Men jag ska ändå försöka med några droppar av det här dimethicone-sminket som ska vara så bra, om jag lyckas på tag på lite.

Fortsättning följer...

Edit (måndag kväll, 23:26): Faktum är att jag två kvällar i rad nu nästan glömmer att tvätta bort det för det känns så bra och naturligt, man märker liksom inte att något finns där. Ska bli spännande och se hur det blir efter en arbetsdag när jag återvänder nästa vecka.

Member

Hej alla,

Så roligt att höra att Citrix SPF tillsammans med Zinco tycks fungerar så bra för dig Andreas. Ser fram emot fortsatt rapportering efter det att du har testat ditt nya koncept i tuffare miljöer. Berätta gärna vilka symtom som du upplever förbättring av. Själv använder jag som sagt md formulations solkräm och nu i sommar har jag haft en ofärgad och en medium färgad tub som jag har mixat allt efter hur solbrännan på övriga kroppen har tilltagit (att sola ansiktet finns ju bara inte, så jag ligger i en baden-baden en liten stund då och då med ett babyparasoll som skyddar ansiktet). För mig fungerar denna solskyddskräm jättebra och är precis den barriär mot omvärlden som jag behöver i många situationer.

Dock fungerar den inte mot värme, där måste jag komplettera med en handfläkt och dessvärre finns tillfällen då inte heller detta hjälper och flushingen är ett faktum. Jag får en ruggigt svidande och brännande känsla i ansiktet och blir även kognitivt påverkad (kan inte tänka klart, blir irriterad, får dålig koncentrationsförmåga) när detta händer och blir även oerhört trött efter ett tag. Vet inte om det är psykisk trötthet (eftersom jag naturligtvis blir förbaskat ledsen) eller om det är fysiologiskt (dvs. trötthet som följd av faktiska biokemiska reaktioner). Min egen högst ovetenskapliga tolkning är att tröttheten är både fysiologisk och psykisk. Kan någon av er andra koppla trötthet till rosacea?

Jag har avslutat min tarm-kur och jag är bättre rent generellt. Dock är det svårt att koppla hur jag mår till kuren eftersom vädret har varit optimalt här i skåne (för rosacea), lika varmt(kallt?) ute som inne, jag har ätit mycket kall mat, ingen stress etc. så jag har inte direkt konfronterats med några triggerfaktorer. Man jag har haft väldigt lite besvär den sista tiden. Snart kommer kanske solen tillbaka (?) och om inte annat så börjar ju uppvärmningen av våra bostäder och offentliga platser inom en inte alltför avlägsen framtid och då lär jag väl se om någon verklig förbättring har inträffat. Jag kommer att meddela er om så är fallet.

Jag är mycket nyfiken på info om catapresan. Monegoose1984, vill du dela med dig dina erfarenheter? Jag undrar över vilka symtom och i vilka situationer du tycker dig vara hjälpt av catapresan. Biverkningar? Och det gäller ju även dig Andreas om du börjar ta denna medicin.

Och hur går det för dig Eva? Har du hunnit testa zink? Det har väl gått för lite tid ännu att utvärdera (tog någon månad innan jag såg något resultat). Var försiktig med zink och prata gärna igenom det med din naturläkare från Australien. Det är alltid bra om man har ett "proffs" vid sin sida. Det kan ju vara så att andra vitaminer/läkemedel interfererar med zink. Och tänk inte ett ögonblick på att ursäkt din svenska. Du måste vara en språkbegåvning som efter så kort tid behärskar språket så bra. Bara skriv på.

/Malay