Page 6 of 6 FirstFirst ... 456
Results 51 to 58 of 58

Thread: Norwegian dudes

Junior Member

Question Hei igjen, igjen...

Var nesen din også veldig rød og sensitiv?

Senior Member

Ja, nesen var veldig rød og sensitiv. Nå er den mye bedre.

Junior Member

Question Rød nese...

Hei. Hvor mange behandlinger tok det før du så forbedringer angående rødhet på nese?

Junior Member

Default Ipl

Har noen tatt IPL laser i Norge ?

Junior Member

Default Hei, shadow89...

Nei, jeg har ikke undergått behandling med eksakt IPL Laser, men VBeam er en laser som jeg undergår behandlinger med den dag i dag (skal ha min fjerde behandling i dag).

Hvis du vurderer å prøve IPL, så anmoder jeg deg på det sterkeste å ta en svipp innom Jon Langeland, som jobber på Hudklinikken i Oslo ( https://www.hudklinikken.no/index.asp )

Hvis det er noe mer som du lurer på, så er det bare å skrike ut...

Junior Member

Smile Heisann!

Hei! Smile

Her er min historie kort oppsummert:

Mitt hudproblem er jo selvsagt Rosacea. Min Rosacea består av veldig sterk rødhet på begge kinn, og sterk rødhet og veldig uten hud på nesa. Jeg har også veldig lett for å rødme/blusse opp, så jeg må prøve å unngå å bli varm så best som mulig, og helst ikke svette eller være altfor mye ute i sola. Det var min Rosacea -bakgrunn bare sånn kort oppsummert.

Jeg er 17 år gammel, ja, du hørt riktig, 17 år. Jeg har tidligere vært hos 3 svært inkompetente "hudeksperter" som de kaller seg, men i virkeligheten så er de kun en gjeng med treskaller som innehaver lasere og klinikk kremer, såper, renseskum osv... Alle disse såkalte "ekspertene" fortalte meg at Rosacea er umulig å få når man er så ung som meg. Vel, det kan jeg korrigere med en gang å si er FEIL!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!

Men så støtet jeg på Jon Langeland! Min skyttsengel Angel
    PS: Da jeg spurte Jon Langeland om det var mulig å få Rosacea på min alder så sa han: Ja, det er fullt mulig, men det er større sjanse for å få det mellom alderen 30-60.

Jeg har nå vært hos Jon Langeland som jobber på Hudklinikken i Oslo ( https://www.hudklinikken.no/index.asp ) 4 ganger hittil, og resultatene har vært fenomenale! Første gang jeg besøkte Langeland føles ut som var i går... Han var veldig forståelig, fagkyndig, og virkelig tok seg tiden til å lytte til hva jeg prøvde å fortelle han. Og det som er veldig fint med Jon Langeland, er det at man får laserbehandling den samme dagen, rett etter konsultasjonen, så man trenger ikke å vente en måned til for å få behandling. Open-mouth smile

Mitt hovedproblem er rødhet på begge kinn og spesielt på nesa.
    Spørsmål til deg: Har du hatt noen slags form for laserbehandling før? Hvis ikke, så kan jeg fortelle deg at det føles ut som en gummistrikk som smekker mot huden din. Det kan være litt ubehagelig førtse gang, men etter det så er det plankekjøring. Candela's VBeam Laser har en smart liten innretning som heter spraykjøing. Spraykjøling spruter ut veldig kald luft rett før laseren treffer. Dette tar bort veldig mye av det man føler når laseren treffer huden. Huden der laseren har truffet blir rødere, og dette varer omtrent 1-2 måneder før det går helt bort, og det er først da man kan se resultatene etter laserbehandlingen. De første ukene vil vært veldig psykisk tappende, og med dette så mener jeg at man vil gå å engste seg for at laseren kun har gjort ting være enn de var fra før av. Men dette kan jeg med kors på halsen fortelle deg er HELT 100 % NORMALT, og det er noe som alle opplever. Så ikke fortvil når dette skjer med deg. Man kan vente seg å måtte ha 3-5 behandlinger for Rosacea/Rødhet. Ikke gi opp hvis du ser at ting kun blir verre, dette er helt normalt de 5-8 ukene etter en laserberhandling, så ikke fortvil! Shifty

Dette er mitt bedringsskjema:

Første Behanding: Ingen forbedring.

Andre Behandling: Ble værre enn det var fra før av.

Tredje behandling: Ting begynte å skje. Rødheten ble redusert med omtrent 20 % og hudoverflaten ble forbedret svært mye.

Fjerde Behandling: Den hadde jeg for to dager siden (mandag) og jeg er ganske rød og har lett for å rødme akkurat nå.

Hvis det er noe mere du lurer på, så er det bare å spytte ut Smile

Junior Member
    Country: Norway

Default rosasea på augene

Hei,

kjekt å finne ein norsk tråd her inne! Eg har lette plager i andletet, men fekk ille eksem på augelokka av solkremen hudlegen tilrådde. Når eg les om rosasea på augene stemmer alt, så augene mine er nok og ramma.

Fekk resept på Lymecyclin Actavis av samme lege etter å ha prøvd ulike kremar på resept, men eg har lite lyst å gå på antibiotika i 50 dagar. no prøver eg meg med komplementære/alternative remedier av ulikt slag, slike som dempar inflammasjonar. Men slit med å finne solkrem som augelokka mine tåler.

Er det nokon her som har erfaringer som kan hjelpe meg vidare? Er ganske så ny på dette området.

Senior Member

Lite aktivitet her, men kan også anbefale Jon Langeland. Eneste kompetente laserbehandleren i Oslo, etter min mening. Fått mye av livet tilbake etter behandling hos han.